David Daneš : O2 mi dává podobné možnosti jako start up – a zázemí velké firmy k tomu

Ve srovnání s některými svými spolužáky z VŠ nebo vrstevníky jsem v jedné firmě dlouho… skoro pět let. A ta práce mě pořád neskutečně motivuje a baví – hlavním důvodem je to, že jsem za tu dobu dostal šanci vyzkoušet si hodně odlišné práce v rámci digitálního marketingu, social medií a teď i v klasické reklamě. V každém z oborů jsem se měl možnost naučit se spoustu věcí a učím se dál – od kolegů z jiných firem v rámci konferencí, z online kurzů a hlavně od lidí tady v O2. Člověk si musí vybrat, co se od koho chce naučit a zaměřit se na to.

Ještě při škole jsem do O2 nastoupil jako copywriter webu www.o2.cz. Svou roli hrálo i to, že mi tu jako studentovi (měl jsem v plnění studijních povinností mírný náskok) nabídli práci na full time a velmi flexibilní pracovní dobu. To bylo skvělé a motivující – pro práci i studium. Vážím si i toho, že mi nadřízení vždycky vyšli vstříc, co se zkoušek a dalších věcí kolem školy týká. V O2 obecně jsem měl a mám štěstí na super a férové lidi, jako tým držíme hodně pohromadě a navzájem se podporujeme. Na druhou stranu jsme schopni si na rovinu říct, když se něco nedaří.

Z webu jsem později přešel do týmu social media marketingu, což přineslo zapojení do velkých kampaní, krizové komunikace, zodpovědnost za část péče o zákazníky, možnost ovlivnit do jisté míry i jak firmu vnímají zákazníci a lidi zvenčí, ale taky okamžitou zpětnou vazbu na vše, co za firmu pustíte do světa. Měří se výkon obsahu a kampaní na „socialu“, hned vidíte, na které stránky návštěvníci chodí, kolik času tam stráví a co je třeba udělat jinak, líp, přehledněji. Marketing mě baví. Jako vystudovaný sociolog k němu mám svým způsobem blízko, především k testování hypotéz a sledování výsledků, trendů. Jedna z věcí, kterou by tento typ školy měl absolventovi dát, je podle mého názoru schopnost práce s čísly a analytický pohled na svět – ale i umění vžít do role zákazníka a pochopit, jak bude sdělení vnímat, zda ho to vůbec zajímá apod.

Určitě si hodně užívám tu šanci realizovat vlastní nápady, vymýšlet různé inovace, svobodu vyzkoušet i to, co nikdo zatím nezkusil. Tahle firma dává vlastně podobné možnosti jako startup, ale má zároveň všechny výhody korporace (prostředky, infrastrukturu).

Pro náš tým to třeba znamenalo úzkou spolupráci při vývoji Datomatu – aplikace pro mladé, díky níž si mohou po celé ČR do tarifů sbírat data navíc . Aplikace byla v době spuštění nejhledanější na českém appstore. Máme za sebou i několik kampaní s influencery v různých oborech – YouTubery, bloggery, Instagrammery. Za jednu z nich jsme získali 1. místo v České ceně za PR. To pro mě byla obrovská škola.

Z posledních projektů mě napadá chatbot Snůp bot, za kterého jsme si s Triadem odnesli bronzového Louskáčka. Jde v podstatě o umělou inteligenci, která na chatu v reálném čase komunikuje se stovkami zákazníků, a protože zvládá zpracovat opravdu velké množství dat, relevantně odpovídá na jejich otázky. Obstál u většiny zkoušek na výbornou, a i do budoucna máme v plánu ho ještě vylepšovat. Obecně se tady dá dobře vyvinout nová technologie, kterou nikdo jiný nemá a díky podpoře firmy se taková novinka i líp uvádí do praxe.

Součástí toho jsou i účasti na konferencích, což beru jako další cestu, jak dostat výsledky práce celého týmu mezi lidi, ale i nasbírat inspiraci od ostatních prezentujících. Podle mne je důležité umět a chtít se za svou práci postavit. Považuji za skvělé, že už se nám několikrát ozvali zájemci o práci přímo, protože se jim líbí, co u nás v digitálu děláme.


O2

Redaktor

#o2žije

Ze života v O2

Rok utekl jako voda a Sandra už není konzultant, ale vedoucí značkové…

...

Graduate: rovnýma nohama do praxe

...

#bavinaspomahat

...