Podmínky cookies

Aleš Krejčí: Budujeme online kulturu

04.1.2017

Začínal jsem jako vývojář informačních systémů. S příchodem internetu do ČR jsem logicky přesedlal na internetová řešení. Mezi první patřil informační systém cestovní kanceláře nebo třeba autokatalog.cz. První velkou výzvou pro mě ale byla práce v mezinárodním ISP WorldOnline/Tiscali. Byla to skvělá garážovka. Měl jsem na starosti webový portál, jak rozvoj jeho služeb, tak i redakční obsah. Tenkrát jsme jezdili po světě a inspirovali se tím, kde se co dělá dobrého, abychom to mohli implementovat. Po prodeji zůstala jen malá lokální entita, což mě donutilo hledat něco dalšího a zajímavého. Chvíli jsem po Eurotelu pokukoval, až se objevila pozice, která mě zajímala. Měl jsem výhodu, že jsem pro Eurotel tenkrát pracoval jako dodavatel a znal jsem lidi uvnitř firmy.  

První velký projekt, na kterém jsem pracoval ihned po nástupu, byl rebranding na O2. Následovalo O2 Active a přilehlé rybníky - třeba mobilní portál nebo Mobilní TV, která se jako O2 TV stále vyvíjí.  

Původní profesí jsem programátor, nejsem z marketingu. Nedávno jsem našel na internetu hru ke stažení, kterou jsme s kamarádem v roce 86 naprogramovali.   

Práce se stala ohromně zajímavou, když jsme společně s ostatními pobočkami O2 v dalších zemích začali pracovat na O2 mobilním portálu. Byl to první online obsahový portál, kde si zákazníci mohli také koupit datový tarif. Do té doby se platilo za kilobajty, což bylo velmi drahé. Těch dat se dalo na novějších telefonech protočit nekřesťanské množství a my jsme to chtěli zjednodušit a zpřehlednit pro lidi. Z toho vzešel první datový balíček. 

Odjakživa mě bavilo dělat věci po svém a tvořit. Vždy jsem využil to dobré, co ve firmě bylo, a toho špatného si nevšímal. Když v O2 člověk chce, lze dělat mnoho věcí. Lidé, kteří říkají, že to nejde, buď neměli dobrý nápad, nebo jej neuměli prosadit.  

Když má člověk dobrý nápad, věří mu a umí přesvědčit ostatní, tak dostane zelenou. Samozřejmě to má určité podmínky, jsme komerční firma, takže ten nápad musí být byznysově úspěšný.  

Chci tím říct, že není pravda, že zde nelze realizovat vlastní nápady. Naopak to lze možná ještě ve větší míře než jinde, ale musí to mít hlavu a patu. 

Pro mě je O2 prostředí, kde se věci dějí. Kam člověk může přijít a dělat zajímavé věci, když chce. Líbí se mi, kam O2 směřuje. Říkáme tomu nový svět. Je to změna směrem k digitální společnosti a má to nyní velkou prioritu, váhu i alokované zdroje.  

Budujeme online kulturu a snažíme se ji implementovat dovnitř celé společnosti. Chceme, aby to bylo více agilní, aby se změnil i způsob spolupráce. Firma se nyní hodně modernizuje. Kdybych tedy měl někoho přilákat, tak určitě na online a digitál. O2 bude v tomhle ohledu lídrem trhu.  

 

Volná místa v marketingu naleznete na tomto odkazu.


O2

Redaktor

#o2žije

Ze života v O2

Rok utekl jako voda a Sandra už není konzultant, ale vedoucí značkové…

...

Graduate: rovnýma nohama do praxe

...

#bavinaspomahat

...